Pokerprogram

Idag finns det många pokerprogram på marknaden som riktar in sig på att förbättra ditt resultat på olika sätt. Dessa program som kan delas in i flera kategorier kan bistå dig på en mängd sätt när du spelar genom att kopplas samman med klienten och sedan förse dig med nyttig information om ditt och dina motståndares spel.

Är du novis på området har du nytta av att lära dig vad som döljer sig bakom termer som HUD (HeadsUp Display) och AHK (AutoHotKey).

I denna sektion presenteras ett antal program där det både ingår sådana som förser dig med statistik och sådana som aktivt ger spelrekommendationer.

Recensioner

Artiklar med recensioner av olika pokerprogram samt instruktioner. Inget av nedanstående program är gratis.

PokerTracker

pokertracker logoPoker Tracker är många seriösa spelares förstaval. Programmet finns i olika versioner för Texas hold'em och Omaha och det tillhandahåller omfattande statistik för cash game samt turneringar. Du kan i stort sett analysera varenda detalj av ditt eget spel. Dessutom kan en Heads Up Display användas online.

Tournament Indicator

Tournament Indicator förpackningDetta program är framtaget särskilt för att användas i samband med pokerturneringar. Ett extra fönster fästs automatiskt intill spelfönstret och i detta finns massor av innehåll som framför allt består av statistik och odds. Programmet håller bland annat koll på dina motståndare, men även på dina möjligheter.

SessionLord

SessionLord logoEtt program främst för avancerade spelare som vill kunna spela fler händer per timme samt vinna mer pengar. Funktioner som delar in dina starthänder i ranking och ger dig möjlighet att folda dåliga händer snabbt bidrar bland annat till fler händer per timme. Funktioner som sätter dig på bord med spelare som passar dig gör sedan att du kan vinna mer

TableNinja

TableNinja logoTableNinja är ett program för de riktigt avancerade spelarna som spelar på många bord samtidigt. Spelar du på fyra eller fler bord kan du ha stor nytta av detta program. Med TableNinja automatiseras beslut, vilket gör att du mycket snabbare kan utföra beslut på många bord samtidigt. För detta används hot keys som du själv ställer in.

Poker Academy

Poker Academy logoMed hjälp av detta program kan du öva upp dina förmågor mot "pokerbots" innan du börjar spela poker online. Pröva dina pokerkunskaper mot artificiell intelligens. Ja, en del av pokerbotarna blir faktiskt svårare desto fler händer du spelar mot dem eftersom de lär sig ditt spelmönster. Även enklare bots för nybörjare. Detta pokerprogram stöder Texas hold'em.

Poker Office

Poker Office logoPoker Office är ett mycket innehållsrikt pokerprogram som kan användas både för Texas hold'em och Omaha. Det kombinerar statistik och odds när du spelar med att du också kan gå tillbaka efter dina spelsessions och analysera ditt spel. Har blivit framröstat till bästa pokerprogram av Online Poker Awards. OBS! Programmet distribueras inte längre

Holdem Genius

holdem genius logoHoldem Genius är ett sofistikerat program designat för Texas hold’em online. Programmet ger dig odds direkt när du spelar och spelråd baserade på dessa samt värdet ho din hand. Programmet fäster sig automatiskt kring spelfönstret som ett skin, det kan även användas för flera fönster samtidigt. OBS! Programmet distribueras inte längre

Sit & Go Shark

Sit & Go Shark logoSit & Go Shark är ett populärt pokerprogram konstruerat specifikt för turneringar av formatet Sit n Go. Det hjälper dig när du spelar genom att hela tiden bistå med anvisningar beroende på olika omständigheter i handen och i turneringen som helhet. Främst analyseras odds, kortens värde, position och vad som händer runtom på bordet. OBS! Programmet distribueras inte längre

Tillåter pokerrummen dessa program?

Dessa program är tillåtna (hos de flesta pokerrum bör tilläggas), inklusive dem som används i samband med spel eftersom de inte aktivt spelar för dig utan bara förser dig med odds, statistik och annan information. De har heller inte förmågan att ge dina resultat mirakulösa framsteg, åtminstone inte utan att du själv aktivt deltar i processen. Bara för att du får tillgång till en ”perfekt” matematisk hjärna eller dylikt vid din sida kommer du inte automatiskt vinna varje gång du spelar.

Program som inte tillåts av pokerrummen

Det finns dock program som inte tillåts och bland dessa framför allt så kallade External Personal Assistance (EPA) program, vilka används för att komma åt spelares handhistorik i syfte att kartlägga spelmönster med mera. Det är heller inte tillåtet att använda pokerbots, det vill säga program som spelar själva.