Poker Office

Poker Office är ett av dem mest innehållsrika pokerprogrammen på marknaden. Det ingår otaliga funktioner i detta program som är indelat i fyra större moduler. Dessa fyra moduler är 1) Huvudprogrammet, 2) Live tracker, 3) Poker table overlay, 4) Replayer. Från och med 2010 stöder Poker Office dessutom Omaha.

Programmet distribueras inte längre

I huvudprogrammet finner du all upptänklig statistik över ditt spelande. Alla händer du spelar i ditt pokerrum kan nämligen automatiskt överföras till Poker Office. När du spelat kan du således se statistik över ditt spel samt dina motståndares spel. Denna statistik är mycket omfattande, du kan se hur mycket du tjänat eller förlorat på varje starthand, du kan se diagram över dina resultat och hur stor din timlön varit för att nämna några funktioner.

Med Live tracker kan du spåra ditt eget samt dina motståndares spel i realtid. Samtidigt som du spelar samlar programmet uppgifter om spelstil och resultat för spelarna vid det bord du sitter. Du kan till exempel se hur ofta en spelare ser floppen samt med vilka starthänder han gått med i potten.

En annan kraftfull funktion hos Poker Office är att det visar de korrekta oddsen i varje hand du spelar. Poker Office räknar ut pott oddset åt dig och visar samtidigt oddsen för din hand under tiden du spelar.

Poker Office logoMed den sista modulen, Replayer, kan du gå tillbaka till de händer du spelat och låta dessa spelas upp på nytt grafiskt presenterade. Det finns även en filtreringsfunktion som låter dig se vissa kategorier av händer eller en viss sekvens av händer.

På Poker Office hemsida www.pokeroffice.com finns screenshots och information om på vilka pokersajter du kan använda programmet.

Med den sista modulen, Replayer, kan du gå tillbaka till de händer du spelat och låta dessa spelas upp på nytt grafiskt presenterade. Det finns även en filtreringsfunktion som låter dig se vissa kategorier av händer eller en viss sekvens av händer. Att gå tillbaka och titta på sina spelade händer är något som få gör, men som är en viktig del i att utveckla sitt spel.

En ny funktion som tillkommit i version 5 är att du kan se motståndarnas slängda kort (i de spelrum som stödjer denna funktion), vilket är lite av ”inside information” som inte är så dum att ha. Detta är en funktion som förvisso finns i flera pokerrum sedan ett tag tillbaka, men vissa gånger kan det ta lite extra tid att klicka sig fram till denna information. Poker Office synliggör de slängda korten direkt i spelfönstret.

Poker Office har blivit framröstat som Best Online Poker Software av Online Poker Awards. Programmet stöds av 170 spelrum på Internet. Priset för Poker Office ligger på $99, vilket kan vara aningen mycket för hobbyspelaren. Det finns dock möjlighet att få programmet helt gratis genom att först registrera sig ett på en pokersajt. Instruktioner om hur detta går till finns på Poker Office hemsida (se länk nedan). Om du överväger att skaffa Poker Office bör du eventuellt jämföra det med PokerTracker som är ett liknande program.

Besök hemsida: www.pokeroffice.com (programmet distribueras inte längre)