SessionLord

SessionLord är ett pokerprogram som kan användas för dig som spelar på Poker Stars (pokerrummet ifråga har godkänt användning av programmet). Programmet är bland annat gjort för att du ska kunna spela fler händer per timme och ha bättre översikt över ditt spel.

Bland annat finns det funktioner som hjälper dig med table selection, det vill säga att finna bord där du möter soft motstånd. Till exempel för Sit n Go kan programmet med hjälp av ett färgkodningssystem (vilket går till så att programmet utgår från vilka färgkoder du tilldelat olika motståndare och kan utifrån detta hitta och sortera spelare), se till att du hamnar i en turnering med spelare som är tänkta att passa dig.

SessionLord logoUnderspelets gång kan du få mer hjälp av programmet genom att du till exempel kan ställa in din range, det vill säga vilka starthänder du vill spela från olika positioner. Du kan sedan använda hotkeys och med ett tryck på tangentbordet omedelbart folda händer du angett i inställningarna som dåliga. Detta gör att du inte behöver svischa omkring över skärmen med din muspekare när du multitablar lika mycket och du kan fokusera mer på de bord där du tilldelats intressanta händer.

Det finns också en Table Manager-funktion genom vilken du får ytterligare möjligheter att skräddarsy hur det ser ut på skärmen när du multitablar. Förutom det hittills nämnda finns flera andra funktioner inklusive sådana för Spin & Go.

SessionLord är inte ett program utan en serie av program:

• SessionLord Multitabling
  • SessionLord SnGOpener Pro
  • SessionLord SnGOpener
  • SessionLordSngAutoColoring
  • SessionLord CashOpener
  • SessionLord SpinRegistrator

Är du en mångsidig pokerspelare som gillar att variera dig är detta upplägget inte särskilt bra och du kommer få betala en del om du vill ha samtliga program. Priserna varierar en del beroende på hur många månader du beställer samtidigt och vilket av dem du väljer. Bland de billigaste då detta skrivs är SnGOpener som bara kostar $4,99 per månad. Det finns även 30 dagars trial för samtliga, vilket kan vara värt att prova om inte annat.